Gdzie skutecznie zregenerować katalizator dpf?

2006 rok był przełomowy dla użytkowników samochodów. W tym właśnie roku wprowadzono normy emisji spalin EURO4, która dwukrotnie obniżyła dopuszczalną normę emisji spalin do atmosfery w porównaniu z poprzednią normą EURO3. Na mocy tych regulacji w samochodach z silnikiem Diesla wprowadzono filtry DPF.

Zadanie filtrów DPF

Filtry mają za zadanie oczyścić spaliny z cząstek stałych (m.in. z sadzy), dzięki czemu ogranicza się emisję czarnego dymu, charakterystycznego dla tego typu silników. W skrócie – katalizatory i filtry DPF zmniejszają ilość szkodliwych substancji przedostających się do atmosfery, dzięki czemu samochody, które mają je zamontowane, są bardziej przyjazne dla środowiska. Jest to obecnie niezwykle ważna kwestia, ze względu na nieustanną walkę ze smogiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu zmniejsza się emicja spalin i tym samym powietrze jest mniej zanieczyszczone.

Budowa filtra DPF

Filtr DPF znajduje się tuż za katalizatorem. Jest on zbudowany z umieszczonego w metalowej (najczęściej ze stali nierdzewnej) obudowie ceramicznego korpusu , który w środku podzielony jest na ułożone równolegle do siebie niewielkie kanały. Każdy z tych kanałów ma zatkany jeden ze swoich końców (od strony wylotowej lub dolotowej). Są one ułożone naprzemiennie, aby tworzyć pewnego rodzaju siatkę. Te zatkane po stronie wylotowej to kanały wlotowe – wpadają nimi spaliny. Z kolei te, które mają zatkany koniec od strony dolotowej to kanały wylotowe, przez które spaliny się wydostają. Spaliny przepływają przez porowate ściany kanałów. Ze względu na taką budowę umożliwiają one przepływ spalin, ale szkodliwa sadza osadza się na ściankach kanałów.

Regeneracja filtra DPF

Sadza osadzająca się na ściankach niewielkich kanałów po pewnym czasie może doprowadzić do ich zatkania, wskutek tego zamontowany filtr przestaje spełniać swoje zadanie. Niektórzy właściciele aut w tym momencie… Wycinało zapchany filtr i zaczynało jeździć bez niego. Jednak w tym momencie ich samochody emitowały do atmosfery ogromne ilości zanieczyszczeń, czyli nie spełniały obowiązujących norm. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest regeneracja DPF. Dzięki takiemu rozwiązanie filtr ponownie będzie mógł spełniać swoje zadanie.

Regeneracja DPF może się odbyć z wykorzystaniem różnych metod. Warto jednak zwrócić uwagę, czy odbywa się to z dbałością o środowisko naturalne. Niestety, często do regeneracji używa się silnych, niebezpiecznych dla przyrody detergentów. Kolejnym sposobem jest wypalanie. Wiąże się to jednak z niebezpieczeństwem uszkodzenia albo albo i nawet silnika.W Białymstoku wiodącą role w tym zakresie pełni firma Krymar. W ich przypadku regeneracja DPF odbywa się z wykorzystaniem technologii szwajcarskiej firmy FFSolution, która używa wyłącznie wody, przebadanych i sprawdzonych płynów oraz opatentowanej technonologii. Dzięki temu można być pewnym, że wszystko odbywa się bez ingerencji w środowisko.

Firma Krymar posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie regeneracji DPA. Używa tylko sprawdzonych i nieinwazyjnych metod, budząc przy tym świadomość ekologiczną wśród swoich klientów. Dzięki obecności w ich firmie nowoczesnych technologii można odnieść wrażenie, że firma Krymar to nie jest zwykły warsztat samochodowy, a pewnego rodzaju laboratorium

Regeneracja DPF powinna być typową czynnością eksploatacyjną, podobnie jak wymiana oleju. Im wcześniej filtr zostanie wyczyszczony, tym będzie to łatwiejsze zadanie. Filtr ma na celu zmniejszenie ilości szkodliwych substancji przedostających się do atmosfery. Zamontowanie go w samochodzie z silnikiem Diesla jest działaniem proekologicznym. Dlatego warto regenerację filtra powierzyć firmie, która w swoich działaniach ma na względzie dobro przyrody.

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]
News Reporter

Dodaj komentarz