Przygotowujesz się do zakupu ciągnika? Poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie krótką charakterystykę modelu Ursus C-385. Skupiliśmy się na jego sylwetce, historii oraz podstawowych danych technicznych, które mogą ułatwić Ci podjęcie decyzji dotyczącej kupna niniejszego modelu.

Charakterystyka modelu Ursus C-385

Ursus C-385 to model ciężkiego ciągnika charakteryzującego się napędem na przednią oś oraz wysokoprężnym czterocylindrowym silnikiem o niebagatelnej mocy 75 koni mechanicznych. Ponadto, Ursus C-385 charakteryzuje się pojemnością 4, 5 litra oraz ośmiobiegową skrzynią przekładniową. Niniejszy model produkowany już od końca lat 60tych XX wieku, to idealny ciągnik do prac rolnych, jak i ciężkiego transportu.

Wymiary:

  • Długość ciągnika: 3, 945 m;
  • Szerokość: 1, 930 m;
  • Wysokość: 2, 485 m;
  • Ciężar bez obciążników: 3 200 kg.

Historia Ursusa C-385

Pierwsze ciągniki, stanowiące swego rodzaju prototyp Ursusa C-385, produkowane były w polskiej fabryce Ursus już na początki lat 60tych poprzedniego stulecia. Niestety ówczesne modele charakteryzowały się słabą mocą silnika, która okazywała się niewystarczająca do wydajnej pracy rolnej. Jednak w ramach ścisłej współpracy miedzy konstruktorami z Polski oraz ówczesnej Czechosłowacji w pierwszej połowie lat 60tych rozpoczęto już prace nad konstrukcją pierwszego ciągnika ciężkiego Ursus C-385. Produkcja niniejszej maszyny na dobre ruszyła dopiero po 1969 roku i dała początek dalszym innowacjom, które wprowadzone zostały do kolejnych serii ciągników marki Ursus.

Ursus C-385 – dane techniczne

  • Silnik

Silnik (typ Z-7501) w niniejszym modelu Ursusa posiada moc znamionową 55,8 kW oraz ponad 75 koni mechanicznych. Ponadto, maksymalny moment obrotowy wynosi blisko 260Nm przy prędkości przekraczającej 1 500 obrotów na minutę. Pojemność wysokoprężnego, chłodzonego cieczą silnika wynosi 4562 cm3 , a liczba jego cylindrów jest równa 4.

  • Układ napędowy

Ursus C-385 posiada charakterystyczne jednotarczowe sprzęgło cierne, suche. Skrzynia przekładniowa natomiast niezsynchronizowana jest reduktorem i dwustopniowym wzmacniaczem momentu. Mechanizm różnicowy zawarty w niniejszym układzie jest blokowany mechanicznie, a całkowita liczba biegów w przód i w tył wynosi 16/8.

  • Układ jezdny

Układ jezdny wyposażony został w nienapędzaną sztywną lub resorową oś przednią. Ponadto, na jego wyposażenie składają się zasadniczy, tarczowy hamulec hydrauliczny oraz śrubowo-kulkowy mechanizm kierowniczy. Ursus C-385 posiada również pneumatyczny układ hamowania przyczep.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
News Reporter

Dodaj komentarz